The Fans

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, May 16, 2010

Pantang

I paling pantang kalau i call seseorang tu and dia tak angkat. Lagi- lagi kalau i dah called banyak kali. Lepas tu, boleh buat bodoh je tak nak call balik or sms tanya kenapa. Memang rasa hangin je satu badan. Sakit hati sangat. Kadang- kadang sampai nak keluar air mata. Bukan sebab nak nangis, tapi sbb sakit hati sangat and automatic air mata tu jadi keluar. Faham tak? Rasa nak maki- maki je. Nasib baik sabar je. Tak faham betul la kenapa boleh buat macam tu.

Satu lagi. Kita selalu cakap yang tak ada orang faham kita. Tak ada orang di sisi kita bila kita ada masalah or nak mengadu ke apa. Sebenarnya kita salah. Cuma kita je tak nampak orang yang sentiasa ada di sisi. Sebab kita selalu nak benda yang kita tak ada. Kita selalu nak benda yang kita tak dapat. And kita selalu tak dapat benda yang kita nak. Sebab Allah swt tahu, apa yang terbaik untuk kita. Mungkin apa yang kita nak tu tak baik, tak elok untuk kita.

Jadi, hargai lah apa yang kita ada, apa yang kita dapat. Sebab kita tak akan hargai apa yang kita ada, sampai lah kita kehilangannya. So, sebelum kita kehilangan benda yang sepatutnya kita hargai tu, baik lah kita hargainya sekarang. You get what i mean?

Renung- renungkan dan selamat beramal.
Apa yang i membebel panjang sangat ni?

No comments: