The Fans

Wednesday, December 1, 2010

Dengki

Argh, i serabut dengan org yang suka dengki dengan kelebihan orang lain dan juga suka jaga tepi kain orang. Biar lah kalau rezeki i lebih daripada you. Tak payah la u nak dengki lebih- lebih. And sibuk nak cerita- cerita belakang cakap pada semua orang. Padahal kalau kat depan, sikit punya manis. Gigi lagi lembut dari lidah. Pijak semut tak mati.

I sepatutnya dah belajar banyak. Yela, masa lepak dengan i pon macam- macam u cerita pada i hal orang itu. Cacat orang sana. Buruk orang sini. So tak mustahil kalau pada semua orang u buruk- buruk kan i jugak.

Orang macam u ni memang tak boleh orang lebih sikit dari u, mula la nak jelous. I bukan apa, u tu dah la pangkat lebih rendah daripada i, tapi nak jelous bila gaji i lagi banyak daripada u. Apa ke hal?

Aish.

No comments: