The Fans

Daisypath Anniversary tickers

Monday, July 5, 2010

Bersyukur atas nikmat yang diberi-Nya

Tengah buat report LI tiba- tiba rasa penat and boring. So i pon bukak fb and klik sana sini. Sampai terjumpa ini. Jadi i nak share, sebab rasa bersukur sebab sihat.

Gadis 21 Tahun Makan Setiap 15 Minit - Gadis 21 tahun ini mempunyai berat badan 25kg dan mempunyai hampir kosong peratus lemak di dalam badannya tetapi dia bukan pesakit anoreksik.

Malah Lizzie Velasquez mesti memakan setiap 15 minit bagi mengekalkannya hidup sihat.
Pelajar ini mempunyai satu keadaan fizikal yang luar biasa yang meghalangnya daripada menambah berat badan walaupun dia makan 60 kali sehari.Walaupun menggunakan antara 5,000 dan 8,000 kalori sehari, berat badan Lizzie tidak pernah melebihi 27 kg.
Lizzie, yang memakai pakaian bersaiz tiga sifar, berkata: "Saya sering menimbang berat badan dan jika ia naik satu paun sahaja saya sangat teruja.

"Saya makan setiap 15-20 minit bagi mengekalkan tahap tenaga saya.

"Saya makan kerepek, gula-gula, coklat, pizza, ayam, kek, donat, aiskrim, mi dan minuman bergas sepanjang hari, jadi saya mendapat agak kecewa apabila orang ramai menuduh saya anoreksik.

"Apabila saya berjumpa orang baru saya akan berkata: 'Hai, saya Lizzie dan saya mempunyai sindrom yang luar biasa, saya bukannya anoreksik."

Bersyukur la wahai teman-teman ku walaupun badan sihat dari kebiasaan :P

2 comments:

Rina Lia (◕‿◕)✿ said...

ish2. kurus gle. kesiannye. syukur la kan, walaupon diri sendiri minum air pun da buncit mcm makan nasi 8 pinggan heheee

A Z R E E N said...

ha, tu la. mmg kena bersyukur sangat. nasib baik xjadi macam dia kan.